Hundutställningar & rasthagelek

I morse packade jag och Rocky in oss i bilen och styrde mot Norrköping för några timmar på Norrköpings hundutställningar. En stor utställning och mycket folk var det trots regnet som kom ner.
Min tanke med att åka dit var att helt enkelt titta på fina hundar, gå och strosa runt bland tält, människor och hundar. Men allra mest för att prata med hundägare av olika raser jag har fungerat på.
Dagens första stopp blev i självaste Dvärgpinscherringen där jag hittade en trevlig tjej med sin ungtik. En mycket trevlig ungtik i både utseende och temerament, riktigt glad liten hund. Rocky och Diamond som tiken hette, dom lekte på bra och jag kunde se stor likhet på deras beteende. Det syntes på långa vägar att Rocky gillade henne.
 
Blöta och dana hoppade vi in i bilen och körde iväg. Passerade den fina parken men ångrade mig direkt att jag passerat. Det hade varit trevligt att gå där en sväng, men till sist fattade jag endå beslutet att det hade varit mycket skönare för Rocky att slappna av i en tom hundrastgård där han kunde strosa fritt utan mig en stund. Körde förbi och såg att den var ledig och svängde in. Han lagom stänga grinden till oss så ser jag att det kommer en man med sin rottweiler dit. Rasthagen är ganska känd för att folk kommer dit med orastade hundar, mycket enklare att bra släppa och inte behöva gå något. Jag vände ryggen till och fortsatte med att leka med Rocky. Sen hör jag hur han ropade på mig. Jag vänder mig om och han frågar om det var en pinscher. Vi började prata och hundarna hälsar på varandra genom stacketet. Rocky är väldigt duktig på att visa om det är en bra hund eller en hund man ska akta sig för. Den här hunden accepterade han direkt så jag bjöd in mannen och rottweilern i hagen. Rocky & Ronja, en 7-årig rottweilertik lekte som aldrig förr. Rocky fick tokfnatt och Ronja som aldrig brukar leka, lekte jättefint med Rocky. Och jag och mannen stod bara och skrattade åt dom.
Sen gjorde Rocky något som fick mig att tappa hakan, han fick tokfnatt, sprang runt som en tok för att till sist slänga sig i en grop och börja gräva!? Detta är första gången jag ser Rocky gräva. Gång på gång började han gräva i gropen och tillslut stod dom där både Ronja och Rocky och grävde i hålet. Vad hände där? Självklart hejade jag på.
Ronja var väldigt snäll och hade ett mycket trevligt temperament, riktigt glad hund som inte ville något illa. Jag önskar att fler ägare var som mannen med sina hundar. Riktigt trevlig! Fler sådana ägare borde världen ha.
Vi fortsatte vår dag med att kika in lite djuraffärer, matte fick äta lite mat och så fortsatte vår resa hem mot huset.
 
Matte har varit riktigt tråkig denna eftermiddag tycker Rocky. Haha, jag har städat som tusan här hemma och frysen frostas nu av för att kunna få plats lite bättre till allt hundgott.
På tal om hundgott, jag är riktigt nöjd med MUSCH, det lär bli fler sådana korvar med färskfoder till Rocky.
Avslutar med en bild på Rocky & Ronja. Rocky gjorde en lekinvit och sprang iväg. Han fick med sig Ronja och tillsammans sprang dom där runt hagen och hade kul.
 
Haha, nu när jag ser bilden i lite större format så ser det ut som att Ronja är sur på Rocky. Men så var det inte, hon var bara lekfull den lilla damen. Hon ville inte ens gå hem när dom skulle gå och sprang och ställde sig hos mig och Rocky. Husse fick allt komma och koppla henne hos oss. Haha, söthunden.
 
Hur har er dag varit?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback