I Hundfrysen

Det har varit mycket fokus på Rockys foder nu ett tag. Helt inne i det och så spännande vad man kan göra av allt. Mycket intressant läsning har det varit. Och jag säger bara det, jösses vilken skillnad det är på torrfoder och färskfoder! Jag är helnöjd med att helt gått över på färskfoder till Rocky nu. Så nöjd och Rocky kan inte bli lyckligare. Han äter som aldrig förr.
Han har ju även fått testa på att äta rått nu utöver färskfodret mest som gottgott, något nytt varje dag och hittills har han ätit lammbringa, ungnötslever, nötben, grisknorr som också har varit det mest smaskigaste enligt Rocky. Och så har han testat kycklingvinge, det var också gott men tyvärr gillade inte Rockys mage denna. på dag 7 fick han då en kycklingvinge, det hade inte varit några problem under hela veckan men efter att fått smaka på kycklingvinge brakade Rockys mage ihop på ett konstigt sett. Jag misstänker även att färskfodret har varit boven till färgen på bajset som har varit ljusgult/beiget. Och en matte som inte är kunnig nog om barf. Rocky har förmodligen fått i sig lite för mycket ben och det resulterade till torra torra små pluttar varvat med slem. Även kräkningar med endast vatten. Så nu har han endast fått färskfoder några dagar och mina mirakelpiller som åter gjort underverk på Rocky. Nu är vi snart tillbaka på banan igen!
 
Lilla frysen har jag gjort iordning, den har frostats ur och städats, så nu har det blivit en hundfrys till Rocky. Idag inhandlade jag lite mer till den och har fixat fler matportioner till Rocky.
 
Överstahyllan:
Till vänster är blandade MUSH-portioner och till höger finns Vom og Hundemat LAKS, även torkat godis i påsarna
 
Mittenhyllan:
Där finns alla färskfoderkorvar av olika sorter samt en burk med lammbringa
 
 Understa hyllan:
Där finns två burkar där jag har allt kött och alla ben i. Styckfrysta såklart!
Bakom finns påsar med ungnötslever och färs
 
Ute i garaget finns ytterligare en frys med massa annat kött även till oss människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback