Valpmys på Ibyxys Eurasierkennel

Igår stuvade jag och Rocky in oss i bilen och styrde mot Söderköping och min vän Jenny. Det var mycket trevligt att träffa henne och hennes Dvärgpinscher Zorro igen. Och så blev det en hel del valpmys med hennes 11 Eurasiervalpar.
Sammanlagt var där 11 valpar, 2 vuxna Eurasier, 2 Dvärgpinscher, några katter och kaniner. Hälsade även på deras 3 hästar dom har, mycket trevligt. Det var rörelser i princip överallt.
 
Ibixys Eurasierkennel är en nystartad kennel som drivs av Jenny själv och hennes syster Matilda. Att det skulle bli 11 valpar var det inte riktigt tänkt. Vissa är redan tingade men det finns flera kvar som letar hem när dom blivit 8 veckor gamla, dom är 5 veckor nu. Om det är någon som söker en arbetande hund med trevligt temperament så kan jag rekommendera dessa hundar.
För att kontakta kenneln rekommenderar jag att kika in på deras hemsida http://www.ibixys.com/, där kan ni hitta det mesta och även lite information om mamma Faith.
 
På bild 7 och 8 ser ni den valpen jag fastnade för. Vad den heter kan kanske Jenny svara på när hon ser detta. Tik och något bakben.
 
Jag får be om ursäkt för kvalitén på bilderna, jag vet inte vad som hände. Allt blev skit!
 

Kommentarer
Jenny

Det är Alwia du fastnade för :-)

2013-08-11 @ 12:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback