En sen kväll av intressant läsning

Hittade mycket bra läsning om BARF igår och så fick jag finfina tips från er läsare. Tack snälla ni! Det är absolut något jag ska testa på. Det var saker jag absolut inte trodde jag kunde ge till en hund som dök upp och saker som bara varit en myt. De tre F-en tex. Så nu ska vi se vad herrn säger om rå kyckling framöver. Jag fick lära mig att det endast är tillagade ben av kyckling som är farliga då dom flisas.
Men det jag blev mest nyfiken på (och mest äcklad av) var Paulinas tips om rå grisknorr. Blä, men hennes djur verkade gilla det massor av de videor jag fick se. Så idag blir det en sväng till affären för att se vad man kan hitta för något. Ska mest kolla in vad som finns, men något kanske man hittar.
Nu är inte tanken att jag ska BARFA Rocky, jag har varken tid eller råd för det. Men någon gång då och då ska han få smaka på lite gott.
En annan sak jag läste mig till var att ett ben ska ha lika mycket kött som ben, hmm jag som alltid tittat efter ben med så lite kött som möjligt på.
Jag fick många bra exempel på vad man kan ge och mycket bra saker om vad dessa är bra för. Tex att B-vitamin är bra för energiomsättning, nervfunktion, stress, reproduktion & reperation av väv hud päls trampdynor.
 
Nä så senare idag blir det att svänga förbi affären och kolla in lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback