Löptur med Rocky

Det märks att vi haft fullt upp de senaste veckorna, och att jag denna helg haft näst intill inget att göra. Ingen sambo och knappt några planer alls, bara jag och Rocky. Jag har idag haft på tok för mycket överskottsenergi efter denna helg och så kollar man på ett program där någon tränar. Då går jag igång direkt, som vanligt!
 
 Tog med mig Rocky ut på en promenad. Med musik i öronen går jag på. Men så är jag en sån som går igång massor när jag har musik i öronen. Det gick bara fortare och fortare. Promenaden blev en löptur. Och den lilla löpturen blev inte heller liten, den blev längre. Matte tävlar med sig själv och då blir allt bara längre och längre. Tillslut var vi åter hemma och matte trött och nöjd. Men hunden....han har inte ens börjat flämta!!!
Så går det när man har en hund i toppform! Detta var även första gången Rocky fick följa med ut och springa med mig. Gick alla tiders, jag springer ju inte så fort och inte heller hela tiden då min kondis inte är den bästa för tillfället. Hehe
 
Sen fungerar Rocky som så att han har ett sug efter att tugga och äta på något efter all träning. Så nötbenet är nu så gott som uppätet. Hunden nöjd och belåten, nu väntas BoT och massage för hans del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback