Torsdag

Första dagen för mig på jobbet denna vecka. Har legat sjuk hela veckan och inte alls känt mig bra. Men idag blev det en vända till jobbet, inte så jobbig start som jag befarade. Jag fick en långresa på halsen och fick åka till Göteborg, tur och retur och hämta bilar. Det blev en långlång dag men det gjorde inte hundarna något som gjort dagmatte och husse sällskap hela dagen lång.
 
Var påväg hem och skulle hämta hundarna men väl där så fanns ingen hemma. Bara katterna. Jag har egen hemnyckel till hundvakten som även är min bästa vän.
Jag plockade på mig mina saker som hundarna haft med sig under dagen och ingde ett samtal till den promenerande ligan för att kolla vart i lilla Finspång dom höll till.
 
Startade bilen och åkte till den plats dom var på och fick se två glada och nöjda hundar. En liten vit, Eliott, med klövjeväska och en liten svart studdsboll. Eliott och Orvar hade fått bära väskan halva vägen var. Smidigt med två lika stora hundar.
 
Ikväll skulle jag behöva städa, men jag kanske inte var så frisk som jag trode i går när jag sa till chefen att jag idag skulle komma till jobbet. Känner mig helt slut. Jag har iaf vikt/hängt tvätt. Men nu får det vara, för nu ska jag sova och tagga inför nästkommande jobbdag och sen längta tills morgondagens slut då min sambo kommer hem från jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback