Cykelträning - Felmusklad

För en tid sedan så var min fina sambo snäll och lagade min cykel. Jag älskar att cykla och har verkligen saknat det. Nu har vi cyklat några gånger och Rocky älskar verkligen de lite högre farterna när även matte hinner med. Som han springer, vilken fart!
 
Efter förra gången så masserade jag honom och upptäkte då att han är lite snedmusklad. Jag hade nästan det på känn eftersom han är en liten hund, och typiskt för små hundar är att dom ofta springer på tre ben, vilket Rocky anser är mycket smidigare. Inte för att han har ont utan för att det går lika bra med tre ben som fyra. Mycket lite felmusklad vid ryggen långt bak på rumpan/ryggen.
 
Så dagens cykelträning gick ut på att trava på alla fyra och inte fuska. Självklart löst med lite ruscher då och då.
Nu är jag bara mer sugen på att ta simkörkort som ska tas när jag någon gång hinner hem innan dom stänger.
 
Ikväll blir det massage och avslappning i musklaturen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback