<3

 
 
När Rocky och jag kom hem från Linköping efter att ha lämnat av Elliot. Då kände jag hur mycket jag skulle vilja sätta mig på cykeln och bara cykla långt och bara njuta av vädret. Sagt och gjort. Jag packade en väska med vatten och lyxknorrar till Rocky och en cola till mig. Hoppade upp på cykeln och cyklade iväg med Rocky springande löst bredvid mig. Jag lät Rocky välja tempo själv idag eftersom jag tänkte cykla långt. Annars brukar jag vilja att han travar eftersom det ger mest konditionsträning.
 
Det är så underbart skönt att bara sätta sig på cykeln och bara cykla med en hund som följer en vart man än åker. Han kunde stanna och springa på bäst han ville.
 
Närmare sjön, dit vi skulle så ser jag att vägen blivit översvämmad. Men jag bestämmer mig för att cykla igenom den, jag tänkte att inte nog inte skulle vara så djup och plumsade i. Hmm, missbedömde lite, när jag trampade ner så hamnade foten under vattnet och Rocky ja, haha, han fick simma lite eftersom han så snällt följde efter mig.
 
Nere vid sjön dukade jag upp det jag hade med mig. Vindstilla, solsken med blå himmel. Kan det bli mer underbart?
Vi låg där ett tag och efter en stund fick Rocky leta efter lite godis. Han älskar ju det.
Vi var nog där runt en timma och bara satt och njöt. Skönt!
 
Vi cyklade tillbaka och då lät jag Rocky sträcka på sig ordentligt. Det dundrade i backen där han kom. Rätt imponerad över att han kunde springa så fort faktiskt. Jätteduktig var han men där efter fick han välja tempo igen.
 
Ikväll har vi tagit en varm dusch med massage och stretchning. Något han tyckte var väldigt skönt och nu sitter vi båda här och är nöjda över dagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback