Händelser

Hej vänner!
Det har inte blivit så mycket skrivet här på länge. Jag trodde från början att jag skulle hinna med det om dagarna men jag hade fel. Det är mycket som händer att jag inte ens hinner ringa min egna mamma allt för ofta. Vi har haft en hel del kvällstjänster nu ett tag och mycket att göra på kvällarna. Jag ska försöka skriva lite mer framöver.

Jag är nu inne på min 8:e vecka här i lumpen och är snart klar med min grundutbildning som soldat. Jag gnällde från början på hur tungt allting var men jag ska då inte säga mer, för nu har allt blivit betydligt mycket jobbigare både psykiskt och fysiskt. Jobbigast av allt är nästan att mina höfter inte alls vill vara med längre, springer till sjukan var och varannan dag känns det som. Idag har jag även fått veta att flera av personalen tycker att jag borde avbryta min utbildning här och åka hem igen. Jag vet inte vad jag ska göra! Jag vill verkligen fullgöra det här men jag orkar verkligen inte med längre, det tempot och all denna stress gör mig galen. Får jag tillfälle att vila så gör jag det, för om nätterna hinner man inte sova mer än 5-6 timmar. När man vaknar om mårnarna är det svinkallt inne på logementet och då vill man helst inte dra av sig täcket och gå upp. 

En mycket rolig sak som hänt är att jag är godkänd på det tioretiska skyddsvaktsprovet =D Nu har jag bara uppskjutningen kvar.  Fan vad glad jag är som klarat provet, trodde inte riktigt att jag skulle göra det så pass fort.

Kan det vara någon som känner till vad det är för dag i morgon? Jo det är den 22 September och då fyller man 20 år också! Undrar om någon kommer ihåg mig, det är bara att vänta och se.

Nu väntar kängputs och skåpsordning, så ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback